-

hejhej! idag ska jag vara uppe hela natten. tills klockan 14.30. det är mitt mål. och jag bryr mig inte, ska klara det! haha. varför, får ni veta sen. tittar lite på tolken nu, har redan sett den, men den var på trean så. är ganska sur nu, för brasilien vann mot italien 0-3. inte så kul, italien är ute ur cupen. just nu gör jag inte så mycket förutom tvn & ladda lite låtar till min ipod touch. ganska så kefft egentligen, för jag köpte ipoden till min bror för två tusen, som julklapp. sen köpte han iphone, så han gav mig touchen. haha så onödigt! iförregår dog en 20 årig kvinna i iran, hon blev skjuten. ni vet att det är revolution just nu där, för att det var presidentval. och ahmadinejad vann, och det är andra året han är president nu. så, ganska så dåligt. och han uppfyller inte alla saker han säger, som den andra skulle ha gjort. mosavi. så om han hade vunnit skulle ingenting ha hänt. det är sant. det finns video på tjejen som dog. hon stog vid ett hörn med sin pappa & tittade på alla som protesterade. dom trodde att kvinnan gjorde något, så dom sköt henne. och jag gråter nästan när jag ser klippet för pappan skriker, neda, stanna, stanna, snälla stanna. hon hette neda. sen kommer det blod ur näsan och munnen. först var hon i shock tillstånd, sen dog hon. jag hatar verkligen presidenten.. hur fick jag reda på detta? skådespelaren demi moore skrev om det på sin twitter. just nu är det många kändisar som har grön bild på sin twitter för att dom stöttar iran. även sean penn, som vann oscar det här året och som är i filmen jag tittar på nu, är i iran. just nu är han där, för att lära sig om kulturen. vi får se vad som händer med honom, ingenting hoppas vi på. det är inte ofta poliserna skjuter mot en. men det är idiotiskt att skjuta på någon som bara tittar. jag är inte alls stolt över mitt land, jag tror inte någon iranie är det. det är såklart vi älskar vårat land, men det vi inte är stolt över, är presidenten och poliserna, med mera. jag vet att ni inte kommer skjuta någon eller nånting, hoppas jag på iallafall, men, kom ihåg en sak.
tänk på vad ni ska göra, innan ni gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0