Nelson

jag kommer ihåg när nelson mandela vann förut, typ vad var det.. barnens pris? nej.. vad hette det.. MEN NI VET VAD JAG SNACKAR OM alla som gick på uppsävja förut, eller hur? jaja. iallafall, han skulle komma till våran skola då. alltså ni kanske tror ni ser fel, men nej det gör ni faktiskt inte, nelson mandela skulle komma till vår skola, min skola som jag brukade förstöra genom att hälla vatten på golvet med hoppet att min musik lärare skulle ramla & bryta ryggen. fett coolt tänkte jag då när jag låg på soffan i vårt lilla rum vi kunde plugga i vid klass rummet. för då läste jag en serie om hans liv. men samtalet mellan rektorn och någon som jobbade för nelson blev paj då han verkligen ville komma men var för gammal för att flyga. han mådde inte så bra den tiden tydligen. istället kom anna maria från spanien eller colombia eller vart det var ifrån och pussade alla på pannan.. men det kom tills idag jag verkligen tänkte på att nelson mandela skulle jag kunna ha träffat.. utan att veta hur stor han var. hur känd han var. i was going to meet him without knowing that he was a freedom fighter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0