musik

just nu sitter jag & magda här och chillar. tittar på tv, och såklart har vi en varsin dator i handen. haha. reggae musiken kommer ända hem till oss. det är ju festival nu. och nu vill jag ta upp något. och ja, det handlar om michael. jag läste på rasheas blogg om en tjej som hade kommenterat något dåligt om MJ på desirees blogg, och rashea hade kommenterat att hon inte ska säga så, sen hade hennes kommentar kommit på den tjejens blogg. okej. folk går för långt. seriöst. jag vet inte om dom som hatar, har någonsin förlorat deras största idol. inte för att jag har gjort det. jag var inte hans största fan. folk tjatar om att aa alla gillar honom nu när han dog. so what? jag erkänner. ja, jag blev fan efter hans död. men, ni vet att en bebis första ord är något litet? några ord efter mitt första, så var det michael jackson. jag visste vem han var sen jag var en liten unge. varje gång jag såg hans rättegång på tv när jag blev äldre, så trodde jag bara på honom. jag visste alltid vem det var. jag tyckte inte han såg konstig ut, eller något. jag tyckte han var vacker. efter han dog, den dagen efter, var det bara han på tv. alla hans musikvideor. jag satt inne tre timmar för att titta. istället för att vara ute i poolen eller ute o shoppa. jag var i spanien då det hände. men egentligen vill jag säga en annan sak, fem dagar efter hans död tog 12 personer livet av sig. och nu förstår jag inte, folk börjar säga så elaka saker. vissa börjar gå över gränsen. folk börjar på riktigt såra andra folk som läser det. ni menar säker inte det, men, ibland tar ni saker över gränsen. tänk på det. man blir ledsen. folk som kände honom, och kända intervjuare & andra viktiga personer, sa att han var världens snällaste människa på denna planet. vad gjorde han er? folk säger att han va ful och blablabla, sen säger ni att det bara är insidan som räknas? innan och efter har folk sagt det. han hade så stort hjärta, sen kommer ni och snackar om hans utseende? vet ni ens hur han var på riktigt? o ja, jag vet. om ni lägger tid på att se på hans privata videor så ser ni. och vet ni varför han la ut dom? han sa själv, jag vill att ni ska veta vem jag är, innan ni dömer mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0